Marieke

In 2010 ben ik begonnen met het volgen van yogalessen. Hier kwam ik er achter dat mijn leven vooral bestond uit rennen en weinig stil staan. In de yogales leerde ik even stil te staan en bezig te zijn met mijn lichaam. Elke week als ik naar huis fietste had ik het gevoel dat mijn schouders weer een stukje lager stonden. Wekelijks een uurtje stilstaan bij mezelf was erg prettig, maar het leek me in mijn dagelijks leven ook belangrijk om dit in de praktijk te brengen. Na veel gelezen te hebben over mindfulness (ik dacht namelijk eerst dat je “iets moest hebben” om deel te kunnen nemen) besloot ik deel te nemen aan de mindfulnesstraining. Hier leerde ik (met pieken en dalen) de rust, waar ik naar op zoek was, ook te integreren in mijn dagelijks leven.

slider_marieke2
Na de training was ik ontzettend enthousiast en wilde dit graag overbrengen aan mensen om me heen. In mijn omgeving merkte ik dat veel mensen op zoek zijn naar een goede balans in hun drukke, geleefde leven. Dus besloot ik de opleiding tot mindfulnesstrainer bij het Centrum voor Mindfulness in Amsterdam te gaan volgen. Zowel de basis- als de vervolgopleiding heb ik met succes afgerond.

Het geven van mindfulnesstrainingen geeft me veel plezier en voldoening. Het is ontzettend leuk om met een groep mensen te werken die, net als ik, een zoektocht doormaken en steeds weer wat  nieuws ontdekken. Ook voor mij als trainer kom ik door deze bijeenkomsten vaak weer tot nieuwe inzichten.

Sinds 2001 ben ik werkzaam in het onderwijs. Ik ben begonnen als docent in het speciaal voortgezet onderwijs. Het werken met pubers heeft me veel plezier en voldoening gegeven, maar ik merkte ook dat ik regelmatig over mijn eigen grenzen ging om het beste voor mijn leerlingen te kunnen realiseren. In 2008 ben ik gestart met het werken bij Altra, Expert op het gebied van onderwijs en jeugd & opvoedhulp. Hier heb ik les gegeven aan jongeren die in psychiatrische behandeling zaten. Na 5 jaar wilde ik deze kennis graag delen en ben ik gestart met het geven van trainingen in het regulier voortgezet onderwijs in Amsterdam en omgeving onder andere in het omgaan met “lastige” leerlingen. Ook hier merk ik en zie ik dat de werkdruk en de bevlogenheid van docenten veel van henzelf vraagt.

In januari 2015 start ik met het geven van mindfulnesstrainingen aan jongeren. Ook ben ik een 8 weekse-training aan het ontwikkelen specifiek voor docenten. Hiermee hoop ik beide doelgroepen waarmee ik me erg verbonden voel meer rust en minder stress te laten ervaren en het plezier van mindfulness voor hen dichter bij te brengen.